Opisy produktów muszą spełniać kilka wymogów, by były prawidłowo wykonane, a przede wszystkim skuteczne. Nie mogą być zbyt długie ani zbyt krótkie. Obszerne opisy zniechęcają do czytania. Jeśli jednak niektóre produkty ich wymagają, nie należy zapominać o odpowiedniej formie – śródtytułach, wypunktowaniach, a także przejrzystym ukazaniu zalet. Zbyt krótkie opisy nie będą z kolei w stanie zareklamować produktu, więc konieczne jest ich rozbudowanie.
Ponadto język, w jakim piszemy musi być prosty, ale też dostosowany do odbiorcy. Do opisywania produktów niszowych, związanych z daną branżą możemy używać specyficznego słownictwa, jednak produkty popularne, użytkowane na co dzień wymagają opisów nieskomplikowanych, tworzonych za pomocą krótkich, konkretnych zdań. Bardzo ważny jest także tzw.: język korzyści. W opisach wyróżniamy zalety produktu, podajemy jego cechy, używamy przymiotników.
Warto także w tekstach nawiązywać do zmysłów. Słabszą stroną sklepów online jest to, że nie możemy zobaczyć produktu na żywo, dotknąć go, sprawdzić funkcjonalności. Opis ma za zadanie wynagrodzić to klientowi. To dlatego opisywana kawa jest aromatyczna, a sofa miękka w dotyku. Takie zwroty działają na wyobraźnię użytkowników i przekonują do zakupu.
Nasza agencja oferuje opisy produktów zaoptymalizowane pod kątem SEO. Nie tylko umieszczamy w nich słowa kluczowe, ale możemy również stworzyć indywidualne nazwy na dla każdego produktu, które pomagają w pozycjonowaniu. Piszemy teksty przekazujące najważniejsze informacje, bez wydłużania opisów na siłę. Dłuższe opisy dzielimy śródtytułami, co pozwala łatwiej odnaleźć się w nich użytkownikowi, a także pokazuje wyszukiwarce ważne elementy treści. Piszemy z myślą o potencjalnych klientach przekonując ich do zakupu, jednak nie zapominamy o ważnym znaczeniu tekstów dla pozycjonowania sklepu online.
Agencja Interaktywna Technetium
Agencja Interaktywna Argonium