Dobra infografika przekazuje treści w łatwy do przyswojenia sposób. Prezentuje czytelnie dane, wykresy, zagadnienia, korzyści itp. Powinny znajdować się na niej jedynie najważniejsze informacje, a jeśli wymagają rozwinięcia, zazwyczaj opisywane są one w tekście tuż pod nią.
Infografiki często są wykorzystywane w wielu branżach np.: medycznej czy technologicznej, przedstawiają wyniki badań i ekspertyz. To także skuteczne narzędzie w branży reklamowej. Odpowiednie dobranie tekstu, elementów graficznych, kolorystyki i formy infografiki wpływa na reakcję konsumenta. Jest ona sposobem na przedstawienie informacji, ale też przekonanie użytkownika do podjęcia konkretnych działań. W dodatku infografika ma na tyle uniwersalną formę, że można ją zamieścić zarówno na stronie www, jak i w mediach społecznościowych.
Nie bez znaczenia jest także rola infografiki dla działań SEO. Infografika ma charakter wirusowy, co oznacza, że szybko rozprzestrzenia się w sieci, ponieważ jest chętnie udostępniana na innych stronach czy w mediach społecznościowych. Użytkownicy są wówczas zobligowani do podania źródła infografiki, więc tworzą linki do strony. Dzięki temu pozyskiwane są naturalne linki używane w celach pozycjonowania, a także więcej użytkowników odwiedza stronę, postrzegając ją jako źródło wartościowych informacji.
Ponadto atrakcyjna infografika zatrzymuje uwagę użytkowników, którzy spędzają więcej czasu na stronie. Dla wyszukiwarki oznacza to, że witryna posiada atrakcyjne treści i tym samym staje się dla niej bardziej wiarygodna.
Agencja Interaktywna Technetium
Agencja Interaktywna Argonium