Artykuł sponsorowany to taki rodzaj artykułu, który pełni role promocyjną – pojawia się w nim nawiązanie do konkretnych produktów, usług czy firmy oraz link do strony www. To jedna z najstarszych form reklamy, która przeżywa obecnie swój renesans. Użytkownicy mają dość nachalnych reklam rzucających się w oczy. Z tego względu to marketing treści staje się coraz bardziej popularny, a wraz z nim zyskują na popularności artykuły sponsorowane. Nie zniechęcają one użytkowników, nie irytują. Nadają się do publikacji na portalach o zasięgu ogólnopolskim, jak i w regionalnych serwisach.
Tworząc artykuł sponsorowany należy dostosować jego język do odbiorcy. Artykułem sponsorowanym może być zarówno obszerny raport branżowy, jak i krótki tekst na temat produktów. Ważne, by zaciekawić czytelnika już od pierwszych linijek tekstu i pisać zrozumiałym dla niego językiem. Forma tekstu musi być również dostosowana do miejsca publikacji, by artykuł odpowiednio się prezentował na stronie. Każdy artykuł sponsorowany musi mieć cel, w jakim jest pisany i określoną tematykę. Nie należy się skupiać się w nim tylko i wyłącznie na promocji. Ważny jest również rodzaj narracji w tekście. Narrator może zarówno pełnić role eksperta, jak i jednego z użytkowników, który chce się podzielić swoimi doświadczeniami. .
Z czasem artykuł sponsorowany stał się jednym ze skutecznych narzędzi wykorzystywanym w pozycjonowaniu stron www. O pozycji witryny w sieci decydują w dużej mierze obecne na niej treści, jak i odnośniki do niej znajdujące się na innych stronach. Linki wychodzące znajdujące się w artykułach sponsorowanych są w pełni naturalne i rekomendują ją w sciei. Artykuły sponsorowane dbają więc o stabilną pozycję strony w Google.
Agencja Interaktywna Technetium
Agencja Interaktywna Argonium